12. joulukuuta 2016

Joulukalenterin luukku 12

Omistauduin kuvaamiselle kun tutustuin blogien maailmaan, mikään kännykkä räpsytin ei enää riittänyt. Sain Fujifilm Finepix harjoitusjärkkärin jolla kuvasin muutamisen vuotta ja nyt minulla on ollut yli vuoden käytössä Canon EOS M.
Alussa muutamisen vuotta olin tyytyväinen vain kuviin, mutta sitten tajusin, että niitä voi myös muokata. Olen muokannut kuvia Gimpillä sekä photoshopilla. Lighroom oli koneellani jonkun aikaa ja rakastuin siihen ohjelmaan, mutta sitten läppärini resetoitiin ja se hävisi eikä tämä nykyisin sitä varmaan pyörittäisikään. Olen tyytynyt nyt vanhaam Gimppiin ja PicMonekyyn jotka ovat molemmat ilmaisia, netistä löytyviä ohjelmia.
Hyvän ohjelman puutteessa minusta on tullut laiska muokkaaja. Mutta olen kuitenkin perfektionisti joten en tykkää kuvistani tällähetkellä yhtään vaikka kuinka kauan yrittäisin niitä muokata. En ole löytänyt muokkaukseen vielä sitä omaa tyyliä ja kuvat ovat, noh, tylsiä?
Jokaisen kuvan minkä julkaisen pyrin muokkaamaan mahdollisimman hyvin, että kuva on selkeä ja siinä on hyvä värimaailma. Minulla on vielä paljon opittavaa ja toivonmukaan saan vieläs joskus kunnon ohjelman millä harjoitella paremmaksi muokkaajaksi.

Tässä muutamia muokkauksia:









Koneellani on paljon kuvia, siis todella paljon, mutta vanhemmista kuvista ei löydy enää alkuperäistä versiota mikä harmittaa. Vanhoillakin kuvilla on välillä kiva harjoitella, huomaa kuinka paljon on kehittynyt matkan varrella.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti