9. huhtikuuta 2014

Ilman satulaa ja facebook takaisin!

Jes! Nyt on hyvä fiilis sillä oli aika hyvä päivä. Aamulla poikaystäväni herätteli minut ennen kouluun lähtöään ja nousin siitä melkein heti ylös. Torkuin puolisentuntia pedissä ja kyllästyin siihen kun nuorin kissamme, Maniac huusi kuin hullu ja juoksi ympäri kämppää.

Täytyihän siihen joku tolkku saada? No ruokaa kuppiin niin jo rauhoittui meno. Ajattelin sitten, että nukkuisin tunnin verran vielä sillä olin aika väsynyt edellisen yön valvomisesta. Mutta nukuinkin hieman liian pitkään vaikka herätys olikin soimassa useaan otteeseen. Minulla oli suunnitelmissa lähteä tallille 9:20 bussilla mutta heräsin 12:30 ja siitä olikin seuraava bussi lähdössä 13:25 joten kiireellä nousin ylös ja panikoidessa puin ylleni jopa ratsastushousut väärinpäin! Nauroin itselleni ja korjasin tilanteen.
Kerkesin hyvissä ajoin bussiin ja huomasin miten ihana sää olikaan. Minulla on ollut mielessä monta viikkoa pyöröaitaus tallilla joka on ollut harmillisesti jäässä aina kun olen halunnut sitä käyttää. Mutta tänään se oli hyvässä kunnossa joten päätin ottaa herran vain narupäitsien kanssa aitaan. Kävin ensin tietty siivoamassa karsinamme, laittamassa iltarehut ja harjaamassa Superin.
Huomaa kyllä, että kesä on lähellä, sillä kun lopetin harjaamisen oli karsinanpohja ruskean karvan peitossa ja herra vaan mutusteli tyytyväisenä heiniään. Itsekkin oli karvojen peitossa ja jopa suustakin löytyi muutama kappale.
Nappasin taskuuni muutaman porkkanan palasen ja lähdimme Santun kanssa pyöröaitaukseen humppaamaan. Päätin ottaa Santulta narupäitsetkin pois kokonaan, että se saisi juosta ihan ilman mitään naruja ja miten lystäsi, mutta mitä ihmettä? Minä sain oikeasti ajaa herraa ensin, että se liikkuisi mihinkään. Se olisi mielellään jäänyt seisomaan portille ottamaan aurinkoa. Maiskutin ja menin hieman 'tuuppimaan' sitä kyljestä sekä takapuolesta muttei se möhkäle halunnut liikkua. Lopulta sain sen sitten hyvin eteenpäin, se juoksi pää alhaalla ja todella rennosti. Muutamaan otteeseen se otti spurtteja korvat luimussa ja näytti miten se osaa pukittaa. Vaaratilanteita ei ollut ollenkaan ja herra totteli todella hyvin sekä melko herkästi pyyntöjäni. Päätin sitten laittaa narun sille päähän ja katsoa mitä se sanoisi siitä jos nousisin ilman satulaa selkään. Noh, itse yritin rynniä herran selkään ainakin 20minuuttia kunnes viimein pääsin ponnistamaan tarpeeksi ylös ja möyrin herran selkään. Hieman se ihmetteli tätä episoodia mutta tyytyväisenä nappasi porkkanan kädestäni vaikka olinkin selässä.
Kävelimme molempiin suuntiin muutaman kierroksen ja päätin kokeilla raviakin, hieman minua jännitti, että kestänkö selässä sillä tasapainoni on huonontunut sitten kesän 2012. Mutta näinhän sitä sitten parannetaan eikös juu? Tässä muuten pieni video siitä köpöttelystä, en jaksanut editoida mitenkään vaan lykkäsin suoraan youtubeen. :)


Tämä videon jälkeen otin sitten sitä ravia molempiin suuntiin n. 3kierrosta. Tuntui todella oudolta olla pitkästäaikaa ilman satulaa herran selässä ja vieläpä ilman suitsia. Narupäitsillä vaan huideltiin ja eihän minulla edes kypärääkään ollut. Hyi, hyi ties mitä olisi käynyt. :)
Olin todella iloinen miten rennosti Santtu otti tämän ns. uuden homman. Varmaan hänenkin mielestään tämmöinen vaihtelu virkistää ihan varmasti.



Sitten muuta 'ilon' aihetta. Facebook on saanut käyttäjätilini tarkistettua ja olen saanut sen nyt taas käyttööni mistä olen helpottunut ettei minun tarvitse enempää selvitellä ystävilleni miksi olen estänyt heidät. Ilmeisesti olin siis hävyyksissä koko facebook 'kansasta' kun tilini oli väliaikaisesti suljettu. Nyt pääsen taas päivittämään meidän facebook sivuja ja keskustelemaan kavereideni kanssa jopa helpommin. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti